FAQ app

Ga naar www.vriendenschaar.nl/app (LET OP! De app wordt niet gedownload via Google Play of Appstore)

Log in met jouw e-mail adres en wachtwoord (met deze gegevens log je veelal ook in op de KNKV app). Indien je niet weet met welk e-mailadres je geregistreerd staat in onze ledenadministratie; ga dan naar: e-mail registreren
Indien je je wachtwoord niet weet, vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Je ontvangt een mail met instructies voor het aanmaken van een nieuw wachtwoord.

Voor iphone gebruikers:
Klik op de "Installeren' knop en volg de instructie op het scherm. Dit duurt enkele seconden. De app is daarna beschikbaar vanaf je startscherm. Als je een andere browser gebruikt dan kun je de app niet installeren op IOS / IPadOS. 

Voor Android/Windows gebruikers:
Bij de eerste keer opstarten van de app heb je zeer waarschijnlijk een melding bovenin je scherm gekregen met de vraag om de app te installeren. 

Vervolgens krijg je de melding "Installeer de app", waarna de app wordt geïnstalleerd. Je ziet nu een app icoontje met het logo van Vriendenschaar op je telefoon. De app is nu succesvol geïnstalleerd en klaar voor gebruik!

Krijg je niet de melding "Installeren", volg dan de volgende stappen op:




Als je naar www.vriendenschaar.nl/app gaat, wordt er vervolgens gevraagd om in te loggen. Hiervoor gebruik je je e-mailadres wat geregistreerd staat in de ledenadministratie van onze vereniging en waarmee je tevens ingelogd bent in de KNKV app. Het wachtwoord is hetzelfde wachtwoord waarmee je inlogt in de KNKV app.
Stuur een e-mail naar website@vriendenschaar.nl Wij zullen nakijken met welk e-mail adres je geregistreerd staat in onze ledenadministratie en dit indien nodig en/of gewenst aanpassen naar het juiste e-mail adres.
Als je naar www.vriendenschaar.nl/app gaat, krijg je in het inlogscherm automatisch de knop “Nieuw wachtwoord instellen” te zien. Indien je je wachtwoord niet weet, kun je hierop klikken. Vervolgens voer je je e-mailadres in en ontvang je automatisch een mail in je mailbox met de instructies hoe je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
Log in met de gegevens van je zoon/dochter. Vervolgens ga je naar “MyClub”. Klik hier op de balk “Profiel aanpassen”. Scrol naar beneden en vul bij “Accounts toevoegen” naam en e-mail adres in. Hierna ontvang je een mail met een link waarmee je een wachtwoord kunt aanmaken/wijzigen. Vervolgens kun je met deze inloggegevens (opnieuw) inloggen.

Als je als ouder (geen lid van KV Vriendenschaar) wil aan kunnen melden voor activiteiten en vrijwilligersdiensten, kun je een persoonlijk account aanvragen. Hiervoor dien je een mail te sturen met je naam, adresgegevens, telefoonnummer en e-mail adres naar website@vriendenschaar.nl
Je kunt je profielfoto aanpassen door in het startscherm (MyClub) te klikken op het potloodje bij het oranje vlak. Vervolgens kun je een bestand/foto selecteren. Deze foto is ook voor andere leden van KV Vriendenschaar zichtbaar.

Als je in de app links bovenin op het icoontje met 3 streepjes klikt, zie je vervolgens een menu verschijnen. Hier zie je het kopje “Teams”.
Vervolgens zie je 3 subtabjes;
“Teams” – “Favorieten” – “Mijn teams”

Teams → dit zijn alle teams van Vriendenschaar
 

Favorieten → dit zijn de teams die jij als jouw persoonlijke favoriet hebt aangemerkt (dit doe je d.m.v. op het hartje te klikken bij jouw voorkeur team in het tabje “Teams”
 

Mijn teams → dit is het team waarin jij als speler, trainer en/of coach actief bent

Ga hiervoor naar “Teams” en klik vervolgens op het team van jouw keuze. Hier krijg je vervolgens informatie over de aankomende wedstrijden (klik op “toon alle wedstrijden” voor het volledige wedstrijdprogramma), de laatste uitslag (klik op “toon alle uitslagen” voor het volledige overzicht van alle uitslagen), de aankomende trainingen en de teamleden.
Als je in de app links bovenin op het icoontje met 3 streepjes klikt, zie je vervolgens een menu verschijnen. Hier zie je het kopje “Wedstrijden”. Vervolgens krijg je een overzicht van alle geplande wedstrijden voor die week. Ook hier kun je bovenin weer makkelijk klikken op “Favorieten” en/of “Mijn teams”. Indien je het programma voor een andere week wilt inzien, klik je eenvoudig op ">" naast de datum.
Voor een overzicht van de komende activiteiten kun je onder het menu klikken op het kalender icoontje “Activiteiten”. Je kunt ook links bovenin op het icoontje met 3 streepjes klikken, vervolgens zie je in het menu ook het kalender icoontje “Activiteiten".
Klik bij de activiteit op “Ik meld me aan”. Vervolgens kom je in een scherm waar je eventueel nog opmerkingen kunt toevoegen. Indien het mogelijk is om voor deze activiteit een introduceé mee te nemen, kun je de gegevens van jouw introduceé hier invullen.
Indien het mogelijk is om je via de app (of website) jouw aanmelding voor deelname aan een activiteit te annuleren, klik je bij de betreffende activiteit op “Ik meld me aan”. Vervolgens kun je links onderin kiezen voor “Inschrijving annuleren”. Je krijgt nu de melding “Weet je het zeker” te zien. Hier moet je nogmaals jouw annulering van deelname bevestigen door te klikken op “Uitschrijven voor activiteit”. Je ziet nu bij de activiteit een rood kruis staan met “Afgemeld”. Indien je je niet kunt afmelden voor de activiteit, dien je jouw afmelding door te geven aan de activiteitencommissie (activiteiten@vriendenschaar.nl) of je trainer.
Ja, dit kan. Standaard bestaat de menubalk uit Notificaties, Nieuws, Activiteiten en MyClub. Indien je graag gebruik wil maken van een andere snelfunctie (zoals bv. Teams), houd je kort de onderste menubalk ingedrukt. Je ziet nu dat de icoontjes gaan bewegen en dat er een rood “stop-teken” komt te staan. Indien je een icoon wil verwijderen, klik je op het rode “stop teken”. Indien je een andere snelfunctie wil toevoegen, klik je op het groene rondje met het + teken. Je kunt nu aangeven welke snelfunctie je in jouw menubalk wilt selecteren. Om af te sluiten klik je op je scherm.
Notificaties zijn herinneringsberichten van een bardienst, deelname aan een activiteit en/of een (andere) club-taak. Deze notificaties ontvang je automatisch. Indien je geen notificaties wenst te ontvangen, klik je links bovenin op de drie streepjes. Vervolgens ga je onderin het menu naar “Instellingen”. Hier kun je de notificaties uitzetten. Ook is het mogelijk om hier een test notificatie te laten versturen, zodat je kunt controleren of de notificaties juist binnenkomen. Ons advies is om deze notificaties altijd aan te laten staan, zodat je up to date bent en blijft van jouw taken, activiteiten en nieuws binnen onze vereniging.
Je kunt je via de app aanmelden voor een bardienst, scoreborddienst en/of zaalwacht. Je vindt het rooster terug in het hoofdmenu. Klik hiervoor op de drie streepjes links bovenin. Vervolgens klik je op Club-taken/Dienstenrooster. Je ziet nu alle diensten waarvoor vrijwilligers nodig zijn. Door op een dienst te klikken, kun je je aanmelden voor deze dienst. Je ontvangt hier automatisch een bevestiging van in je mailbox. Daarnaast ontvang je een notificatie ter herinnering van je dienst.
Ja, dit is mogelijk! Klik hiervoor op de drie streepjes links bovenin om naar het hoofdmenu te gaan. Vervolgens klik je op Nieuws en/of nieuwsbrieven. Hier vind je alle nieuwsberichten terug.
Nee, je kunt je niet afmelden voor een dienst via de app. Hiervoor dien je contact op te nemen met de verantwoordelijke commissie binnen de vereniging.
Terug naar boven